سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ

مزایای استفاده از کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ

کمپرسور بدون روغن با توجه به مصارف بسیار زیادی که در صنایع مختلف دارد یکی از پرفروش ترین مدل های موجود در بازار است. تمامی مدل های پرفروش نیز دارای مزایای بسیار زیادی هستند. در ادامه به معرفی برخی مزایای کمپرسور اویل فری خواهیم پرداخت.

·       این کمپرسور ها کلید قطع کن هستند. کار این قطعه این است که سطح هوای موجود در مخزن را بررسی کرده و در صورتی که میزان هوای موجود از حدی کم تر شود به کمپرسورباد دستور کار می دهد. بدین ترتیب به هیچ وجه فشار تولیدی کمپرسور اویل فری دچار نوسان نمی شود.

·       استفاده از سیم پیچ مسی که باعث افزایش طول عمر کمپرسور اویل فری میشود و باعث بالا رفتن کارایی وبازده بلوک خواهد شد. توانایی کارکردن پشت سرهم وبدون وقفه موتور اویل فری نسبت به مدلهایی که از بلوک با سیم پیچ الومینیومی استفاده می کنند(استفاده از سم پیچ الومینیومی باعث داغ شدن سریع بلوک میشود وباید به صورت مرتب به دستگاهاستراحت داد تا از سوختن سیم پیچ الومینیومی جلوگیری شود وهمین امر باعث وقفه در کار میشود.)

·       نصب اورلود حرارتی بروی سیم پیچ کمپرسورباد اویل فری تا در صورت کارکردن بی وقفه و یکسره کمپرسور(مثلا 3ساعت کارکردن بدون خاموش شدن کمپرسور اویل فری)اورلود حرارتی عمل کرده وبرق دستگاه را قطع می کند تا حرارت کمپرسور اویل فری کم شود وموتور خنک شود سپس دوباره برق را وارد مدار بلوک اویل فری می نماید تا کمپرسور مجددا شروع به کار کند(در نمونه های ارزان کمپرسورهای باد اویل فری این قابلیت وجود ندارد )

·       استفاده از پرشر سوئیچ(کلید قطع کن) با برند کندور ایتالیایی که بسیار دقیق عمل کرده ودر فشار باد تنطیم شده کمپرسوررا خاموش نموده وبعد از اینکه فشار داخل مخزن کم شد دوباره فرمان شروع به کار را به کمپرسوراویل فری میدهد(نمونه کلیدقطع کن های مشابه در بازار موجود است که بعد از گزشت مدت کمی از شروع به کار کمپرسوراویل فری دقت در قطع ووصل کردن کمپرسورباد را از دست میدهد وهمین مساله بسیار خطرناک می باشد به طوریکه بارها دیده شده باد داخل مخزن کمپرسور از حد مجاز عبور کرده اما کمپرسورباد همچنان در حال کار کردن می باشد که بعد از عبور از خط قرمز گیج فشار باد کمپرسور , باعث پارگی مخزن یا شکستن سیلندرو پیستون کمپرسور شود یا حتی شاهد از جا کنده شدن بعضی قطعات نصب شده برروی کمپرسور بودیم که اگر به افرادی که در نزدیکی کمپرسورباد هستند برخورد کند عواقب جبران ناپزیری را در پی خواهد داشت پس به این نکته بی نهایت توجه کنید)

·       استفاده از بلوک های یک اسب(800وات واقعی) و دو سب(1600وات واقعی) بروی مخزن کمپرسورهای باد اویل فری کمپرسورهای تولید شده در شرکت ایران پمپ. موتورهای کمپرسورباد اویل فری موجود در بازار با موتورهای به اصطلاح یک اسب(750 وات) که در مقایسه با نمونه بلوک های سفارشی شرکت ایران پمپ هم صدای بیشتری دارند وهم مدت زمان بیشتری طول میکشد تا کمپرسور را به فشار 8 بار برسانند(معمولا روی فشار 7بار تنظیم هستند.به دلیل داغ کردن زیاد موتر اویل فری بروی فشار 8بار تنظیم نمیکنند ) همچنین در حین کار دارای لرزش زیاد هستند.این موتورها بعد از مدت کمی کار کردن به شدت داغ میشوند وبه مرور در حین کار صدای بیشتری نسبت به روز اول تولید می کنند (تفاوت در قیمت ها بی دلیل نیست)

·       استفاده از شیر برقی بروی کمپرسورباد اویل فری تا حد امکان فشار را از روی موتور کمپرسورباد کم میکند وموتور کمپرسور حتی در فشار 6 بار هم به راحتی روشن شود.نحوه کارکردن شیر برقی به این صورت میباشد که هنگامی که بلوک اویل فری در فشاربادهای مختلف خاموش میشود(مثلا فشار 5 یا 6 بار) برای دوباره روشن شدن نیاز به یک رله دارد تا بر فشاری که در پشت بلوک هست غلبه کند ومجددا بتواند روشن شود .در اینجا شیر برقی این عمل را انجام میدهد وهوای اضافی را خارج می کند تا مجددا موتور کمپرسور اویل فری بتواند شروع به کار کند .یکی از اصلی ترین قطعات کمپرسور اویل فری شیر برقی می باشد در صورت نبود شیر برقی در مدار باد کمپرسور اویل فری در هنگام استارت مجدد کمپرسور, حین کار که به هر دلیلی می تواند اتفاق بیفتد (مثلا برق قطع شود در حین کار کمپرسور ومجددا در وسط کار کمپرسور نیاز به روشن شدن داشته باشد در این صورت شیر برقی باید وجود داشته باشد در غیر این صورت کمپرسور اویل فری روشن نخواهد شد)

·       مخزن کمپرسورهای اویل فری تولیدی شرکت ایران پمپ از ورق 4 میل و هچنین جوش زیرپودری می باشد که ب خاطر همین ضخامت ورق دیگر خبری از پوسیدگی وسوراخ شدن مخزن نیست (در صورتیکه حتی تا یک سال مخزن کمپرسور را تخلیه نکنید).تمامیه مخزن ها اپکسی(ضد زنگ )هستند.در حال حاضر مخزت های موجود در بازار نایتا 2/5 میل ضخامت دارند که باید به صورت مرتب تخلیه شوند تا از پوسیدگی وسوراخ شدن در امان بمانند.طراحی مخزن ها به نحوی می باشد که می توانید مخزن دلخواه خودرا به صورت ایستاده یا خوابیده , چرخ دار وبدو چرخ سفارش دهید. همه ی مخزن ها دارای یک شیر تخلیه هستند که با استفاده از ان اب ومایعات جمع شده در داخل مخزن را تخلیه نمود

·       کمپرسور بدون روغن دارای طراحی جدیدی است و قطعات به شکلی طراحی شده اند که کم ترین سایش را با یکدیگر داشته باشند. به دلیل عدم وجود روغن برای نرم کردن قطعات، سایش کم بهترین گزینه موجود است. همین سایش کم نیز موجب کم شدن هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه می شود.

·       کمپرسور اویل فری به دلیل استفاده از فشرده سازی دو مرحله ای از قدرت تولیدی بالایی برخوردار است.

·       تنوع مدل ها در این کمپرسور ها بسیار زیاد است و شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین مدل را انتخاب کنید.

·       طراحی جدید و استفاده از قطعات باز طراحی شده موجب می شود کمپرسور بدون روغن در مقایسه با مدل های دیگر کمپرسور فضای کم تری را اشغال کند. یکی از دلایل عمده کوچک تر و سبک تر بودن کمپرسور اویل فری نیز نبود مخزن روغن و لوله های رساندن روغن به قطعات کمپرسور می باشد.

·       پس از قسمت خنک کننده دوم دستگاه، معمولا از یک سیستم لرزش گیر برای خنثی کردن لرزش های کمپرسور استفاده می شود. بدون لرزش بودن دستگاه موجب بالا رفتن کیفیت هوای تولیدی و همچنین کاهش سر و صدای آن می شود.

·       به دلیل عدم استفاده از روغن در سیستم خنک کننده، هزینه تعمیر و نگهداری این کمپرسور ها بسیار پایین است زیرا نیاز به تعویض دوره ای روغن برای آن ها وجود ندارد.

قابلیت های دیگری هم این کمپرسورها دارند که به انها اشاره می کنیم ودر صورت سفارش مشتری بروی کمپرسوراویل فری نصب میشوند:

شیرتخلیه اتومات مخزن(Auto drean):این قطعه بروی شیر تخلیه مخزن کمپرسوراویل فری نصب میشود و به صورت زمانبندی شده عمل تخلیه اتومات مخزن کمپرسور را برعهده دارد.با استفاده از اتو درین وتنطیم زمان دلخواه تخلیه مخزن دیگر نیازی به تخلیه کردن مخزن به صورت دستی و مرتب نیست ومشکل فراموش کردن تخلیه مخزن وپوسیدن آن از بین میرود.

میکروفیلتر کمپرسوراویل فری:در کمپرسورهای اویل فری به دلیل اینکه روغن استفاده نمیشود در مخزن خبری از ان نیست اما با توجه به فشرده شدن هوا داخل مخزن وسرد شدن ان به مرور مقداری اب جمع میشود که در باد خروجی کمپرسور شاهد مقداری رطوبت هستیم.به منظور جلوگیری از خارج شدن اب در باد خروجی کمپرسور از میکروفیلتر یا خشک کن هوا استفاده میشود .این میکروفیلتر ها در انداز های مختلف ودارای لایه های فیلتر متفاوتی هستند که بسته به اندازه مخزن کمپرسور انتخاب میشوند .با توجه به نیاز کاربر به مقدار خشک بودن هوای خروجی کمپرسور میتوان این میکروفیلتر ها را سفارش داد.

فن خنک کننده هوشمند:در بلوک کمپرسورهای اویل فری در ابتدا وانتهای بلوک فن هایی وجود دارند که حرارت را از بلوک خارج می کنند اما در صورت کار کردن دائمی این فنها توان خنک نه داشتن موتور را ندارند به همین دلیل دوعدد فن خنک کننده قدرتمن در ابتدا وانتهای بلوک علاوه بر فنهای فابریکی نصب میشود تا قدرت خنک کنندگی را تا 2برابر افزایش دههد که به محض اینکه حرارت موتور از حد معین فراتر رفت این دوفن هوشمد شروع به کار کرده وتا خنک شدن موتور این کار را ادامه خواهند داد.

 

خرید و قیمت کمپرسور اویل فری

شرکت ایران کمپرسور(ایران پمپ) تولید کننده انواع مدل های کمپرسور اویل فری (کمپرسور بدون روغن) در ایران است. این شرکت با سابقه بسیار زیاد خود در صنایع برودتی و کمپرسورهای باد دارای شهرت بسیار زیادی در میان صاحبان صنایع و فنی کاران است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت به آدرس iranpump.com از انواع محصولات تولیدی این شرکت آگاه شده و پس از مشورت با کارشناسان فنی آن، برای خرید محصول مورد نظر اقدام نمایید ویا می توانید به وب سایت فروشگاهی شرکت به ادرس irancompressor.comمراجعه نمایید. تمامی مدل های کمپرسور اویل فری این شرکت دارای ضمانت بوده و شما با خیال راحت می توانید این محصولات را تهیه نمایید.(در صورتیکه قبل از خرید با شرکت تماس بگیرید ودر خصوص نیازتان با کارشناسان مشورت نمایید کمپرسورخریداری شده دارای گارانتی می باشد به دلیل اینکه گارانتی های شرکت ایران پمپ کاملا واقعی وبدون یدو شرط می باشد ما باید کمپروربادی به شمما معرفی کنیم تا پاسخگوی نیازتان باشد در غیر این صورت کاری که قرار است توسط کمپرسور انجام شود از حد توان دستگاه خارج می باشد وکمپرسورباد از کار خواهد افتاد)