سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه موتور کولر گازی پنجره ای را تعمیر کنیم؟

تعمیر موتور کولر گازی پنجره ای,کولر گازی پنجره ای,موتور فن کولر گازی پنجره ای

از موتور کولر گازی پنجره ای چقدر اطلاعات دارید؟ هنگامی که موتور کولرگازی پنجره ای شما کار نمی کند ممکن است که شما وسوسه شوید که یک کولر گازی جدید خریداری کنید. شاید این نظریه را داشته باشید که یک جنس تعمیری دیگر مانند اول کار نمی کند. خب این جریان را نمی شود به همه چیز نسبت داد. در بعضی موارد بوده است که جنس بعد از تعمیر از اول آن نیز بهتر شروع به کار کرده است.

برای تعمیر موتور کولر گازی پنجره ای ممکن است شما با سوالاتی مواجه شوید:

آیا خودمان می توانیم موتور کولر را تعمیر کنیم؟

برای تعمیر موتور کولر گازی چه ابزاری لازم است؟

از کجا متوجه شویم که موتور کولر گازی غیرقابل تعمیر است؟

و دیگر سوالات این چنینی که در این مطلب به پاسخ آن ها می رسید.

در تعمیر موتور فن کولر گازی پنجره ای نکاتی را باید در نظر بگیرد که در این مقاله به آن می پردازیم. تعمیر موتور کولر پنجره ای کار خاصی ندارد و شما نیز می توانید با داشتن مهارت کافی و تجربه خوب از کار با ابزار به خوبی از پس آن برآیید.

تعمیر موتور فن کولر گازی پنجره ای قیمت زیادی ندارد و بسیار به صرفه تر از این است که شما موتور نو خریداری کنید و آن را با موتور قدیمی جایگزین کنید.

زمانی موتور کولر گازی پنجره ای کار نمی کند چه کنیم؟

کولر گازی را به کلی از برق جدا کنید. جریان برق می تواند آسیب سختی را در زمان تعمیر به شما وارد کند.  نکته ای ما به شما پیشنهاد می کنیم این است که برق ساختمان را به کلی برای تعمیر قطع کنید. جریان برق هیچ وقت شوخی بردار نیست.

با یک پیچ گوشتی پنل جلویی کولر گازی جدا کنید. معمولا پیچ های این پنل یا ستاره ای است یا چهارسویی. در این قسمت برای جلوگیری از آسیب به پیچ ها، از پیچ گوشتی اختصاصی پیچ ا استفاده کنید.

اولین مرحله: باز کردن قاب دور کولر گازی پنجره ای

کولر گازی وزن زیادی دارد. در هنگام جابجایی و کار سعی کنید از یک همکار استفاده کنید. کار کردن با یک همراه می تواند کار را سریع تر و پربازده تر پیش ببرد. برای کار بر روی موتور فن کولر گازی پنجره ای یا همان موتور کولر گازی پنجره ای بهتر است که آن را از پنجره خارج کنید. شما زمانی که پنل جلو را خارج کنید با ورقه های فلزی برخورد می کنید که ممکن است به دست شما آسیب برساند. بنابراین در هنگام سعی کنید از دستکش استفاده کنید.

تمیز کردن موتور فن کولر گازی پنجره ای قبل از تعمیر

قبل از شروع تعمیرات سعی کنید قطعات را قبل از تعمیر پاکیزه و تمیز کنید. این نکته در تعمیر هر قطعه ای می تواند مهم باشد. حتی تعمیرکار خودرو نیز قبل از تعمیر قطعه ای از خودرو، آن را حد الامکان تمیز می کند.

گرد و غبار و کثیفی می تواند جلو حرکت مداوم و پر بازده فن کولر گازی را بگیرد. در نتیجه اگر فن کولر گازی به درستی کار نکند موتور کولر گازی پنجره ای را دچار مشکل می کند.

حال نوبت به چک کردن سلامت فن کولر گازی است. اگر پره های فن کولر به دستان شما قابل چرخش باشد، موردی نخواهد داشت. اما گیر بودن فن خود حکایت جدایی دارد که در دیگر مقالات سرمایش به آن پرداخته ایم. فن کولر گازی از حساسیت بالایی برخوردار است و با کوچک ترین ضربه ممکن است از کار بیوفتد. در این بین نکته ای را به شما یاد آوری می کنیم در رابطه با سرویس موتور فن کولر گازی.

اگر سرویس های مربوط به فن و موتور کولر گازی به موقع انجام شود، شما دچار چنین مشکلاتی نمی شوید.

چک کردن بلبرینگ های موتور کولر گازی پنجره ای

بعد از چک کردن پره های فن، اگر با پره های خم شده فن مواجه شدید و یا حتی شکستی آن، بدانید که بلبرینگ موتور فن کولر گازی مورد دارد. خرابی بلبرینگ های موتور فن می تواند باعث ایجاد صدا در یونیت داخلی کولر شود. در نتیجه اگر شما با صدای عجیبی در کولر گازی خود مواجه شدید یکی از دلایل آن می تواند بلبرینگ موتور کولر گازی باشد.

اگر در تعمیرات کولر گازی مهارت خاصی، ندارید خودتان انجام ندهید و حتما رفع مشکل صدای پنل کولر گازی پنجره ای که بلبرینگ های آن خراب شده است را به دست یک تکنسین کولر گازی بسپارید تا از نتیجه آن مطمئن شوید.

خراب بودن بلبرینگ موتور فن کولر گازی پنجره ای در بیشتر اوقات غیر قابل تعمیر است و باید موتور کولر را به کلی تعویض کنید. تعویض موتور کولر گازی کار آسانی نیست. در صورتی که تعویض موتور کولر گازی به درستی انجام نشود ممکن است با روشن کردن کولر گازی خسارت سنگینی برای شما ایجاد شود.

موتور کولر گازی پنجره ای,تعمیر موتور کولر گازی پنجره ای,کولر گازی پنجره ای

در صورتیکه عیب موتور کولر گازی رفع نشد حتما به تکنسین کولر گازی مراجعه نمایید.تعمیر کولر گازی نیاز به مهارت و تجربه بسیار زیادی دارد که از هرکسی تعمیر این دستگاه بر نمی اید.در صورتیکه نیاز به سرویسکار کولر گازی داشتید(فعلا در مشهد) کافیست به وب سایت شرکت سرمایش مراجعه نمایید و از قسمت تکنسین کولر گازی اقدام به انتخاب سرویسکار نمایید،تا در اولین فرصت برای رفع مشکل کولر گازی به شما مراجعه نماید.